Den rene og skære socialisme

Jeg har indtil videre fokuseret på det tekniske, først at få app'en til at fungere overhovedet og på det sidste på at få den til at være mere poleret og nemmere at bruge. Det med at få en masse brugere har jeg tænkt, det gør jeg noget ved når det tekniske er godt nok. Og ved du hvad, det kan man simpelthen se på hvor mange brugere jeg har:

Det svæver omkring 100 og har gjort det længe. Jeg er faktisk meget glad for mine 100 brugere, det er en overraskende stor procentdel af dem jeg har markedsført app'en overfor og det er ret stabilt – det er ikke sådan at folk forsvinder igen når de først er begyndt at bruge app'en. Men det er bare overhovedet ikke nok at bygge en forretning på.

Det har jeg så overvejet grundigt og lagt en plan med konkrete trin til at nå over 10.000 brugere over de næste 2 måneder. Eller, det er så komplet løgn. Det jeg i virkeligheden har gjort er at arbejde videre på det tekniske, fuld af skyldfølelse over ikke at arbejde på at få flere brugere, ligget vågen om natten og grublet og grublet og overvejet bare at opgive hele projektet fordi det fører ingen vegne, og holdt op med rigtig at svare når folk spørger hvordan det går med app'en fordi jeg synes det går skod.

Men det er osse bare sådan jeg typisk har det i januar/februar. Hvis ikke det er det ene jeg hopper ned i et sort hul over så er det det andet. Og så lidt senere kommer jeg op af hullet igen og det hele bliver mere konstruktivt og mindre selvpineri.

En del af problemet er at jeg faktisk har gjort lidt forskellige tiltag for at få flere brugere og det har bare ingen effekt haft overhovedet. Fælles for de ting jeg har gjort dog er at det ikke har været min målgruppe direkte men indirekte gennem f.eks medier, grupper der repræsenterer brugere af kollektiv trafik, osv. Det tror jeg har været en fejl. Jeg skal have fat i potentielle brugere direkte.

Baseret på den ide har jeg nu, og det er ikke løgn denne gang, en konkret plan for at få flere brugere. Den involverer i første omgang at A til B nu er til at finde på facebook, twitter, og instagram (som @HerErATilB alle tre steder). Derudover har jeg pustet nyt liv i atilb.dk:

Min sociale strategi er endnu ikke helt fuldt udformet men der er i hvert fald et omrids af en. Jeg arbejder på nogle flere tiltag og forhåbentlig, i løbet af marts begynder kurven at bevæge sig opad.